Greg Veen

5 May 2005

Johnny Greenwood, duplicate

Is it just me, or does Russell Lissack, guitarist for Bloc Party, bear a striking resemblance to Radiohead's evil-genius-mad-scientist guitarist/noisist Johnny Greenwood? Here's Greenwood on the left, Lissack on the right:

johnny greenwood russell lissack

I don't have video to point to, but, wow, Lissack even moves like Greenwood.

They're both great guitarists as well, of course.

Posted by Greg at 01:20 PM.

On 18 May 2005 at 12:30 PM, kingbenny commented:

And both playing beautiful Tele's, too!

On 25 May 2005 at 06:29 AM, Will commented:

WOW! That's nuts. This Russell Lissack has a sweatband on his right wrist. Is he attempting to copy Johnny's wrist/forearm splint too? He's got the guitar, the hair, and the waaaaay too skinny stature to match.

Now if he can play like Johnny (one of my top 3 guitarists) then I guess his copy-cat look is ok with me. If he can't talk the talk, then he's a poser wanna-be.

Which I can't knock either cuz I wanna be Johnny too -- but I'm just short, fat, have short hair and only know about 20 guitar chords :)

On 5 June 2005 at 11:20 PM, Peter commented:

That is just spooky. If you asked me, I'd say they were the same person. This requires further research.

On 17 July 2005 at 09:49 PM, chris commented:

johnnys guitar is nicer

On 8 September 2005 at 08:45 AM, Lawrence commented:

johhny has a big jawbone tho and his face is rather square, where as russell has quite a thin face, but yeah i spose they do, russell is a good guitarist too

On 26 September 2005 at 12:49 PM, Luke commented:

Hey i have been wonderin this for AGES an thanks for helpin me out, personally i think Russell Lissack is copyin Johnny mabye from a teenage idolisation but who cares both of them make awsome music!

On 27 September 2005 at 09:24 PM, Zavier commented:

I ALSO HAD THIS EXACT QUERY lol weird but yeh Jonhnny kicks Lissack ass in guitar skill =)

On 2 October 2005 at 12:32 AM, fabian commented:

far out there hard out the same man, but i reckon dat johnny greewoods a kickass guitarist so yea russel is cool, but he aint no johnny greenwood

On 17 October 2005 at 01:42 PM, rachel commented:

i love russell- i think hes fit, but maybe gay? but anyway a wicked guitarist- seen n at on there recent gig n therte wicked. seriouly everyone needs to see em live, if they dont there stupid- there amazing!

On 26 October 2005 at 04:54 AM, Aime commented:

I saw bloc party last night then stalked them at a local club (lol) and Russell is sweety, I don't care if he's copying someone because his music rocks and he is adorable, I bet his mum is proud.

On 27 October 2005 at 10:34 AM, helene commented:

youre bloody lucky, dont think we'll see em in holland soon

On 30 October 2005 at 12:44 PM, annie commented:

yeh i seen em in birmingham on there sell out tour couple weeks ago. what an awesome gig! everyone was jealous that i got tickets. yeh he does look like johnny, but johnny def got a few extra years skill on lissack but nevertheless still a great guitarist

On 7 November 2005 at 07:40 AM, matt commented:

wow this is hot stuff

both lissack and greenwood are fooking sexilisious and both extrodanary guitarists but your right, greenwood has those few extre years but watch it mate, lissack is getting there fast, he may only be 25 but in march he'll be 26 so yeh...... you better be shackin hehehe

mat x

On 5 December 2005 at 03:07 AM, Matti (girl) commented:

wait..................are russell lissack and gordon moakes gay??

russell is GORGEOUS!!!!!
who cares if he looks like johnny greenwood........he's still bloody good..........i bet he's WAAAAAAAAAAAAY better than most of u!

On 13 December 2005 at 02:47 AM, Eagle Passlite commented:

Johnny it is magnificent, that I heard this best for last year...

On 24 December 2005 at 02:03 AM, maddie commented:

i love russell lissack!! he emails me all the time and is a sweetie. who cares if his gay, his fuckin adorable and mine

On 26 December 2005 at 06:55 AM, Stuart commented:

Russell aint gay people there are many pics around of him with his girlfriend or ex girlfriend.
Russell loves Radiohead so there may be some idolisation with Johnny. I must admit they do look similiar in those pics. I don't think Johnny has a Blochead though (Russells famous asymmetrical haircut).
Go and see Bloc Party live though seen em twice and they rock especially the fanclub gig. Russell does have the moves too hahaha

On 26 December 2005 at 04:36 PM, =) commented:

you guys are losers..russell lissack is way better looking than that johnny dude

On 29 December 2005 at 12:46 PM, spooner commented:

the only reason people assume members from bloc party are gay is because Kele once rightly said to an interviewer: "i wont answer that" when the interviewer asked him. He is only doing this to state a point; that he will not become a celebrity and dosent the press or others into his private life and lets his music do the talking.

On 30 December 2005 at 03:27 PM, Mickeh commented:

Radiohead was one of russell's influences... and greenwood is someone russell just idolises, i have to say myself i have the same problem with russell, i have copied his guitar choice, wristband and soon to be hair =P

Anyhoo, where was i going with this.. oh yea, RUSSELL ROCKS!! Kick ass

On 12 January 2006 at 09:38 AM, sergio martínez commented:

are you fuckin nuts?
greenwood is better !!! the miusic, the style, and of curse de amazing talent... russel its just a bad copy and also is gay jajajaja... radiohead rules!!!

On 15 January 2006 at 08:47 PM, maddie commented:

how can anyone compare russell lissack 2 johnny? i love russell, dont get me wrong johnny greenwood rocks man but russell lissack is hot talented sweet (i email him). i never knew there were angels in this world. i know im only 14 but man, i am obssesed and would do anything 2 meet him!!!

On 3 February 2006 at 11:16 AM, Tom commented:

Hmmmmm......... Im sure you wouldn't do 'anything'.

On 4 February 2006 at 04:55 PM, chavez commented:

their both really really hot!

On 5 February 2006 at 11:36 PM, maddie commented:

yer, i would i would do anythin man, he is hooot

On 1 April 2006 at 12:36 AM, joris commented:

Russell is the most big fan of Johnny!!

On 8 April 2006 at 07:08 PM, maddie commented:

omg but johnny greenwood is a fantastic guitarist.... and russell is my frigging idol. i love me both man. but russell is betta and hotter

On 20 April 2006 at 05:41 PM, Alex commented:

Ok, Bloc Party and RADIOHEAD are probably my two favorite bands, along with Death Cab and the Postal Service. Both bands and both guitarists are great. Johnny Greenwood has been my hero since i was eleven (im fourteen now), and plain and simple he is a better guitarist but not from years of experience, he was a protege'. He started out in the RADOIHEAD (then called "on a friday" because they practiced on fridays) playing harmonica, and that was just cause his brother was the bassist and wouldnt leave them alone, he learned piano and they let him play keyboard, then he started guitar lessons and was incredible. All of the members of RADIOHEAD are musical geniouses(dammmn i suck at spelling). But anyway of course Lissack is copying Johnny and i doubt he denys it. The blco haircut though, Johnny had it first, but it's the standard indie-kid haircut i have one just like it (little shorter in the front and longer in the back than Johnny and Russell's but still recognizable). Thats how i look when i play with my band, imitation is the highest form of flattery, but the guitar isnt because he's imitating Johnny the Tele is the standard indie guitar the world over, Thom Yorke uses a couple Teles, Snow Patrol, Nada Surf, The Wallflowers, etc. It just has the perfect tone for indie. THe Vox AC-30 is the standard indie amp Radiohead, The Wallflowers, Nada Surf (I think), etc. (Though Bloc Party use Fenders and Snow PAtrol use Marshalls, I personally play a Danelectro slim-line through a Fender Hot Rod Deluxe, though I want a Tele) As to the comment that Johnny's guitar is nicer, thats not really true, it's just different he uses a Tele Plus which just has a humbucker at lead to thicken the sound. And whoever maddie is, my email address is indiekid789@gmail.com can you have Russel email me I'd like to talk to to him about guitar technique and equipment, and exactly how he gets his sound right.

On 24 April 2006 at 02:07 AM, maddie commented:

hihihi. alex... im confused. lol. ill jst email u and give u his email adress coz im just blah blah. soz.
tell u wat i love peoples!?? harry potter... johnny greenwood is in there. omg
but i love russell lissack

On 24 April 2006 at 02:08 AM, maddie commented:

hihihi. alex... im confused. lol. ill jst email u and give u his email adress coz im just blah blah. soz.
tell u wat i love peoples!?? harry potter... johnny greenwood is in there. omg
but i love russell lissack

On 3 May 2006 at 05:22 AM, fiksen! commented:

Johnny er fin..
selføgleglig vill russell lissack ligne på han..!
han er jo rett å slett den fineste personen i verden å jeg skal se han live på søndag! i KB-hallen!
Thom Yorke er best..!
snakkes


-Fisken

On 3 May 2006 at 05:28 AM, Leinad commented:

Vet du hva? Jeg stjal nettopp en stol fra naboen. Den sto utafor terassen di sin og så bare tok jeg han! Det er sånn plast-stol så var lett og stjele pluss nå har jeg sted å sitte når jeg røyker. KJIPT FOR DE! HAHAHA!

-Johnny Lissack

On 8 May 2006 at 12:27 AM, Jonny commented:

russell lissack is pretty damn good. he would be alot better if he didnt copy jonny soo much. but i guess if he didnt look up to jonny his style wouldnt be as good as it is today. soo...all is good. they both are amazing musicians.

On 12 May 2006 at 12:53 PM, Lucy commented:

I think Russell is lovely! I don't think he copies Johnny's style. Plenty people look like others. It's just a coincidence.
About the Russell being gay thing: I don't know. He's fit! But he is strangely feminine. I've never heard him talk. Anyone know a link where he's talking? Cus then I can tell if he's gay or not. But I don't really care, cuz he's a kick-ass guitarist and Bloc Party is my fave band :)

On 15 May 2006 at 01:15 PM, Melissa commented:

okay, so radiohead is one of the most amazing bands ever right, and whether or not russel is mimicking johnny... well who gives, at least we know he's got good taste!

On 17 May 2006 at 02:40 AM, maddie commented:

i agreee with melissa! but bloc party are my all time fav band... and radiohead r in my top 5! and that lucy chik... i have stacks of interviews of Russell Lissack... i couldnt find the links... ill find em soon okay! ;) anyways...peoples we have 2 admit Russell is turning in2 the new Johnny but they both fucking kik serious butt! heehehe and there sexc as! wooo im gonna go now! by xoxox

On 19 May 2006 at 06:23 AM, The Man commented:

I have been friends with russell for about 10 years and I can tell you for 100% fact that he's not gay. Last night we both went to see Radiohead in Hammermith coz we've loved them since we were kids. Russell doesnt idolise Jonny, but admires him, as we all do. Russell has learned various tricks from Jonny, but he's also come up with a unique sound of his own. Why bother comparing who's 'better'? Let's just enjoy both their work

On 1 July 2006 at 05:38 PM, Jon commented:

FFS what is with everyone mispelling Jonny's name? THERE ARE NO H'S.

btw yeah that is really freaky that they are so similar. Separated at birth?

On 25 July 2006 at 11:37 AM, Colby commented:

What the fuck, Russell is not gay. Just because he doesn't have big hairy arms and grunt doesn't mean he's not straight.

Plus there are photos of him with his girlfriend.

So shut the fuck up. And Bloc Party is awesome.

On 25 July 2006 at 05:28 PM, Andrea commented:

He is unsure of his sexuality. I know him really. He told me. He had a gurlfriend mates. Anyway he's very sweet and he's Hottt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! He's a dream boat and when he hugs you or kiss you you would faint. I did. We email each other non stop some of the time when he gets to and he's even sweet on email!
Andrea

On 2 August 2006 at 04:52 PM, Greg commented:

All I have to say is that I love Johnny Greenwood. I played guitar for 4 years kinda trundling along, doing grades, not disliking it, but not enjoying it. Got to grade four and realised that I was so restricted in my playing, just with grade pieces. So with Radiohead being my favourite band, I decided to learn two songs, Paranoid Android and My Iron Lung. After getting those down I flourished, joined a band, got better, left band and now I'm in Aura. Check us out at http://auratheband.bebo.com
Greg :-)
P.S. Don't know much bout that Lissack guy, but if he likes Johnny, he can't be bad! :P

On 6 August 2006 at 10:30 AM, trine commented:

jon jon has more HAIR on his arms than Lissack ;D

On 8 August 2006 at 10:46 PM, maddie commented:

hey hey hey!
omg i luv Jonny Greenwood and Russell lissack sooo much they fucking kick serious arse! haha anyways, when i emailed russell, he admited as a teenager he's huge role model was Jonny Greenwood, but u noe he is an individual just like Jonny! anyways, i wanna c those pics of russell and his gf. im gonna b really jealous haha...anyways, if anyone wants 2 noe more about me and my huge obsession with music visit
www.price-of-gas.piczo.com OR
add me on msn peppermintstripe132@hotmail.com
woo!
peace God bless bloc party
luv maddie xox

On 8 August 2006 at 10:46 PM, maddie commented:

hey hey hey!
omg i luv Jonny Greenwood and Russell lissack sooo much they fucking kick serious arse! haha anyways, when i emailed russell, he admited as a teenager he's huge role model was Jonny Greenwood, but u noe he is an individual just like Jonny! anyways, i wanna c those pics of russell and his gf. im gonna b really jealous haha...anyways, if anyone wants 2 noe more about me and my huge obsession with music visit
www.price-of-gas.piczo.com OR
add me on msn peppermintstripe132@hotmail.com
woo!
peace God bless bloc party
luv maddie xox

On 12 August 2006 at 06:23 PM, nabii commented:

man. he's so gorgeous it's unbelievable.
and i'm glad the word 'emo' hasn't popped up once.

On 13 August 2006 at 04:13 PM, Phoof commented:

I liiiiiiiiiik Jonny Greenwood

On 24 August 2006 at 12:16 AM, Liu Yan commented:

I am a Chinese boy,I'm a gay, I want to kown you.I am 18 years old.I'm waitting for your leeter.

Add your comment:

















« Coachella-bound | Main | A Musical Baton »

Recent Posts

Older posts...

Popular Posts

Recent photos

More photos...

Recent links

About this website

This website is powered, in part, by Movable Type, Flickr, and Delicious.